با حضور مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران،
دومين سامانه استاني پاسخگويي وزارت صنعت، معدن و تجارت در قم افتتاح شد
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، در آيين رونمايي از سامانه پاسخگويي وزارت صنعت، معدن و تجارت در قم با اشاره به آرمانهای نظام جمهوری اسلامی ایران درخصوص جایگاه والاي مردم و رعایت اصل پاسخگویی به مردم اظهار داشت: اين سامانه يكپارچه به منظور تسهیل دسترسی ذینفعان به خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت در اجرای دستورات رئیس جمهوری مبنی بر ضرورت پاسخگویی شایسته دستگاههای اجرایی به مردم، تکریم ارباب رجوع، رعايت حقوق شهروندی و همچنین جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان در نظام اداری پاسخگو و کارآمد راه اندازي شده است.
دومين سامانه استاني پاسخگويي وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران در قم افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران، علي رسولیان روز سهشنبه در سفر به قم، دومين سامانه پاسخگويي وزارت صنعت، معدن و تجارت را در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت اين استان افتتاح كرد.
وي همچنين در جريان آغاز به كار دومين سامانه پاسخگويي وزارت صنعت، معدن و تجارت در قم، بهصورت تلفني پاسخگوي تعدادي از صنعتگران اين استان بود و مسائل و مشكلات آنها را مورد بررسي و رسيدگي قرار داد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، در آيين رونمايي از سامانه پاسخگويي وزارت صنعت، معدن و تجارت در قم با اشاره به آرمانهای نظام جمهوری اسلامی ایران درخصوص جایگاه والاي مردم و رعایت اصل پاسخگویی به مردم اظهار داشت: اين سامانه يكپارچه به منظور تسهیل دسترسی ذینفعان به خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت در اجرای دستورات رئیس جمهوری مبنی بر ضرورت پاسخگویی شایسته دستگاههای اجرایی به مردم، تکریم ارباب رجوع، رعايت حقوق شهروندی و همچنین جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان در نظام اداری پاسخگو و کارآمد راه اندازي شده است.
علي رسوليان مأموريت سامانه پاسخگویی وزارت صنعت، معدن و تجارت را یکپارچه سازی، مدیریت و ساماندهی درگاههای ارتباطی و پاسخگویی به درخواستها و نیازهای ذینفعان بخش صنعت، معدن و تجارت عنوان كرد.
وي با اشاره به آغاز به كار دومين سامانه پاسخگویی وزارت صنعت، معدن و تجارت در قم پس از استان تهران، افزود: ایجاد هماهنگی، وحدت رویه و مدیریت یکپارچه مکاتبات، مراجعات و تماسهای ورودی از طریق درگاههای مختلف، ارائه راهنماییهای لازم به مخاطبان و مراجعه کنندگان و پیگیری سریع و دقیق درخواستها، شکایتها و پیشنهادهای ذینفعان با بهره گیری از سامانههای الکترونیکی، تجميع و تحلیل دادهها، مدیریت دانش و پیشنهاد بهبود فرآیندها و خدمات، ارتقاء فرهنگ و روحیه مسئولیت پذیری و پاسخگویی در مدیران و کارکنان ستادي و استاني، افزایش مشارکت مردمی در نظارت همگانی بر فعالیتهای بخش صنعت، معدن و تجارت و تسهیل دسترسی به خدمات و فرآیندها با حداقل نیاز به مراجعه حضوری ذینفعان، از جمله اهداف مهم اين سامانه است كه با تأكيد وزير صنعت، معدن و تجارت طراحي و راه اندازي شده است.
رئيس هيأت مديره و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران اضافه كرد: با ابلاغ شیوه نامه فعالیت سامانه پاسخگویی، تمامي سازمانهاي ملي و استاني تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت مكلف شدهاند با راه اندازي واحد و پيشخوان پاسخگویی و تعيين مسئول مربوطه، نسبت به راهنمايي و پاسخگويي حضوري، الكترونيكي و تماسهاي تلفني متقاضيان در قالب مركز تماس 124 اقدام نمايند.
رسوليان ادامه داد: واحد پاسخگویی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس كاربرگهای نظرسنجی طراحی شده در سامانه پاسخگویی، بهصورت مستمر عملکرد سازمانهای ستادی، استانی و وابسته را مورد سنجش قرار داده و نتایج را در اصلاح و بهبود فرآیند خدمت بهکارگیری مينماید. همچنين وضعیت عملکرد هریک از واحدهای ستادی و استانی و مسئولان مؤثر در اجرای این شیوه نامه، در ارزیابی عملکرد ایشان از سوی مرکز سرمایه انسانی و سازمانی اين وزارتخانه، ملاک عمل قرار خواهد گرفت.
وي در ادامه از افتتاح سومين سامانه پاسخگویی وزارت صنعت، معدن و تجارت در بندرعباس در جريان سفر پايان هفته رئيس جمهور و جمعي از اعضاي هيأت دولت به استان هرمزگان نيز خبر داد.
نظر دهید